sponsoren

baas
 
 




Hoeveel kilometer loop jij?
home  > nieuws  > hoe pas je de avond4daagse in je drukke schema in?

Hoe pas je de Avond4daagse in je drukke schema in?

Hoe pas je de Avond4daagse in je drukke schema in?

Je kind(eren) ophalen van school of opvang, koken, eten, op tijd bij de start zijn. De Avond4daagse kan een hele logistieke operatie zijn. Hoe kun je de Avond4daagse in je drukke schema inpassen? Een paar tips.

Kook een paar dagen vooruit

Door in het weekend al voor de hele week te koken (bijvoorbeeld pasta) en dit in te vriezen, kun je tijd besparen. Je hoeft het eten dan alleen nog maar op te warmen. Geef je kind wat extra vers fruit of snackgroenten.  

Werk samen met andere ouders

Maak met een paar ouders een schema, waarbij iedere ouder één dag als begeleider meeloopt. Op die manier hoef je niet vier dagen lang mee te wandelen. Misschien kun je zelfs afspreken dat de kinderen vanuit school of de naschoolse opvang samen bij één kind eten en dan naar de start gaan. Scheelt weer drie dagen koken en halen en brengen.

Pak ’s avonds al de spullen voor de volgende dag in

Pak de avond van te voren al de rugtas of heuptas van je kind in. Een flesje of bidon met water en groente/fruit kun je dan voor vertrek nog snel meegeven.  

Geniet van het plezier van je kind

Het is misschien wat geregel en gedoe zo’n Avond4daagseweek, maar probeer er ook van te genieten. Misschien krijgt je kind wel voor het eerst een medaille.  Daar kun je ook als ouder apetrots op zijn!

Archief


Per maand